Edukacija za razvoj kulturnog turizma (Oživljavanje kulturnog nasleđa za potrebe kulturnog turizma)

Rukovodilac projekta: Maja Todorović

Opis projekta

Brojni kulturni resursi Srbije kao što su: materijalna i duhovna kulturna baština, savremena umetnička produkcija i kulturne manifestacije predstavljaju potencijalnu vrednost koja može poslužiti kao bazična osnova za razvoj turizma. Uključivanjem kulturne baštine u ponudu kulturnog turizma stvaraju se uslovi za njenu bolju promociju i očuvanje, a to istovremeno doprinosi ekonomskoj orživosti sektora kulture. Strategija razvoja turizma Srbije, kao i drugi strateški dokumenti regionalnog/lokalnog karaktera, ukazuju da kultura Srbije čini značajan turistički potencijal, ali da ona još uvek nije aktivirana i na adekvatan način integrisana u turističku ponudu.
Rezultati istraživanja, koja su sprovedena kroz projekate Zavod za proučavanje kulturnog razvitka (Reedukacija za kulturni turizam, Lokalne kulturne politike, e-Kultura), ukazali su da je ključni razlog takvog stanja nedostatak znanja i praktičnih veština za kreiranje kulturno-turističkih proizvoda i odsustvo saradnje sektora kulture i turizma. Imajući to u vidu pokrenuli smo projekat Edukacija za razvoj kulturnog turizma (Oživljavanje kulturne baštine za potrebe kulturnog turizma) koji bi se realizovao tokom 2009. godine, a čiji je cilj da kroz zajedničku edukaciju poveže sektor kulture i turizma, podstakne partnerske odnose i prenese potrebna znanja za stvaranje atraktivne turističke ponude zasnovane na vrednostima kulturne baštine Srbije. Projekat će se realizovati kroz edukativne tematske seminare i radionice koje će voditi eminentni stručnjaci iz oblasti kulture i turizma. Edukacijom će biti obuhvaćeno 20 polaznika, predstavnika sektora kulture i turizma iz tri pilot opštine Srbije (Loznica, Valjevo, Šabac), koji u svojim sredinama imaju potencijale i inicijative za razvoj kulturnog turizma. Ovaj projekat predstavlja pilot fazu, a u narednim fazama projekta isti edukativni model bi se implementirao na veći broj aktera iz kulture i turizma.

Ciljna grupa:

Zaposleni u sektorima kulture i turizma

Problemi: Prepreke za razvoj kulturnog turizma

Kulturni resursi Srbije pored brojnih vrednosti i potencijala nisu pretvoreni u osmišljene i dobro promovisane kulturno turističke proizvode. Kulturna baština nije interpretirana, oživljena sadržajima za ponudu posetiocima, često je turstitički nedostupna dok institucije kulture nemaju razvijene strategije marketinga i politike rada sa publikom. Turizam kulturu najčešće tretira kao resornu osnovu, predstavljajući isključivo kroz turističke brošure bez startegije pakovanja osmišljenih kulturno-turističkih proizvoda. U istraživanjima koja su do sada sprovedena, a koja su uključivala analizu ljudskih resursa za razvoj kulturnog turizma, uočeni su brojni nedostaci u edukaciji glavnih nosilaca kulturno-turističkog razvoja.

Identifikovani problemi:

1. nizak nivo znanja i svesti o vrednosti kulturnog dobra među turističkim radnicima
2. nizak nivo znanja o menadžmentu u kulturi, uključujući i marketing među zaposlenima u kulturi
3. nerazvijena svest o potrebi intersektorske saradnje
4. u oba sektora nedostatak znanja o kreiranju i upravljanju kulturno turističkim proizvodima
5. u dosadašnaj dooedukacija turističkih i kulturnih radnika nije šire implementiran model zajedničke edukacije oba sektora

Način prevazilaženja identifikovanih problema:

1. edukacija zaposlenih u kulturi i turizmu (posebne i zajedničke radionice)
2. primeri uspešnih iz zemalja u okruženju (Hrvatska, Slovenija)
3. Strategija za razvoj kulturnog turizma

Opšti i posebni ciljevi projekta

Opšti cilj:

Povećanje konkurentnosti turističke ponude Srbije kroz stvaranje preduslova razvoj autentičnih kulturno-turističkih proizvoda na temelju vrednosti kulturne baštine
Posebni ciljevi:

– podizanje nivoa znanja i praktičnih veština potrebnih za kreiranje i upravljanje kulturno-turističkim proizvodima među zaposlenima u sektoru kulture i turizma
– razvoj svesti o potrebi intersektorske saradnje
– podsticanje partnerskih odnosa kulture i turizma
– mapiranje dobrih projekata i inicijativa iz oblasti kulturnog turizma

Korisnici:

Rukovodioci i stručni saradnici ustanova kulture, predstavnici turističkih organizacija i turističkih agencija iz opština: Valjevo, Loznica; Šabac

Očekivani rezultati projekta:

– Produbljuvanje znanja i praktičnih veština za kreiranje kulturno turističkih projekata
– Veća svesnost o potrebama i mogućnostima saradnje kulture i turizma
– Animiranje aktera kulture i turizma za iniciranje i razvoj kulturno-turističkih projekata i na osnovu njih novih proizvoda u svojim lokalnim sredinama

Календар

Nema rezultata.

е-Култура

Часопис Култура

UNESCO фонд за културну разноликост

ГЕО СРБИЈА

Последње објаве