Aktuelnost teme saradnje ustanova kulture i škola, bila je polazna tačka istraživanja Zavoda Prosvetni radnici – kulturno obrazovanje i kulturna participacija. Istraživači su pošli od pretpostavke da uz roditelje i prosvetni radnici svoje kulturne preferencije i prakse (ono što Burdije klasifikuje kao otelovljeni kulturni kapital) , prenose u procesu socijalizacije na svoje učenike i time značajno doprinose oblikovanju kulturnog kapitala i modela ponašanja školske populacije. Istraživači su se fokusirali na dva polja:
• Saradnju osnovnih škola i ustanova i udruženja u kulturi iz ugla prosvetnih radnika
• Kulturne potrebe i navike prosvetnih radnika
Anketiranje je obavljeno u 338 škola u administrativnim centrima okruga gde je anketirano 1.070 učitelja i nastavnika. Specifičnost studije je sagledavanje problematike iz ugla prosvetnih radnika, odnosno sektora obrazovanja. Kao osnovni zaključak analize izdvojio se stav da je u ovoj oblasti potrebna odgovorna i snažna strategija umrežavanja institucija kulture i obrazovnih institucija, kao i pažljivo usklađivanje školskih programa i ponuda institucija kulture.
Autori: Bogdana Opačić, Bojana Subašić, Marijana Milankov, Dejan Zagorac, Jelena Đorđević