Prvi prikaz izdanja u ediciji „Prisustva“

Književna edicija „Prisustva“ u izdanju Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka pokrenuta je sa ciljem objavljivanja pesničkih zbirki nagrađenih na konkursu „Novica Tadić“. Konkurs „Novica Tadić“, u organizaciji Zavoda i na inicijativu i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, raspisan je, prvi put 2018. godine, u znak sećanja na pesnika Novicu Tadića, a u cilju podsticanja stvaralaštva mladih pesnika na srpskom jeziku, uz posebnu želju da ih ohrabri da veruju u smisao svog stvaralaštva i ulogu poezije u kulturi i društvu.
U prvom kolu edicije „Prisustva“, nazvane prema prvoj zbirci Novice Tadića, objavljene su knjige ovogodišnjih pobednika konkursa, odnosno dobitnika nagrade „Novica Tadić“: „Arijel anonim“ Jane Aleksić, „Eshaton“ Ekrema Hamida i „Pozamanterija“ Slađane Šimrak. Urednik edicije je dr Dragan Hamović, a recenzenti dr Nedeljka Bjelanović, Milomir Gavrilović i Nikola Marinković.

Prvi prikaz knjige iz edicije „Prisustva“, posvećen zbirci „Eshaton“ Ekrema Hamida, objavljen je 12. septembra 2018. godine u uglednom teološko-filosofskom internet časopisu regionalnog značaja Teologija.net. Autor prikaza je dr Vladimir Kolarić i tekst, pod naslovom „Šta hoće ove daljine od mene? – Poezija Ekrema Hamida“, dostupan na sledećem linku: http://teologija.net/sta-hoce-ove-daljine-od-mene-poezija-ekrema-hamida/

„Nova zbirka poezije pesnika, filosofa i matematičara Ekrema Hamida nije samo vrhunska poezija, prosvetljeno eruditna, proživljeno mistična, ozareno duhovita, već i beleženje jedne duboke lične dinamike na najvišem nivou duha, predlog jedne duboke kulturne, spoznajno-oblikovne i novim putevima duha otvorene sinteze moguće samo onda kada ima izvor u nama samima, kao jedinstvenima i neponovljivima, i tajnim stazama koje svakoga sa svakim spajaju, a ne u obrascima-rešetkama i mnjenjima-tračevima ovoga sveta.“
(Izvod iz teksta Vladimira Kolarića)

Календар

е-Култура