Reedukacija za kulturni turizam

Zavod za pročavanje kulturnog razvitka iz Beograda, u saradnji sa Open Society Institute iz Budimpešte i Ministarstvom kulture i javnog informisanja Republike Srbije, realizuje projekat „Reedukacija za kulturni turizam“. Cilj projekta je da identifikuje potrebe za edukacijom kadrova u muzejima koji su strateški opredeljeni za uključivanje u turističko-kulturnu ponudu Srbije, kao i da obuči muzejske i turističke radnike za poslove marketing menadžmenta u kulturnom turizmu. Na ovaj način muzejski radnici će steći znanja koja će pomoći muzejima u njihovom uključivanju u turističku ponudu, dok će turistički radnici steći potrebna znanja o muzejskim fondovima kao turističko-kulturnom resursu. Dugoročni cilj ovog projekta je da se kroz dizajniranje i imlementaciju inovativnih menadžment strategija razvije intersektorsko povezivanje kulture, turizma i obrazovanja.

Očekivani rezultati ovog projekta su:

* Jasno definisanje pozicije muzeja i turističkih organizacija u razvoju kulturnog turizma u Srbiji
* Edukovan kadar koji će preuzeti aktivnu ulogu u strateškom planiranju daljeg razvoja kulturnog turizma
* Stvaranje osnove za uključivanje u tokove razvoja kulturnog turizma u regionu Polazište projekta zasnovano je na zaključcima stručnih skupova muzejskih radnika kao što je seminar o jugoslovenskoj muzeologiji pod nazivom „Kako dalje?“ održan u Kruševcu od 5. do 7. oktobra 2001. godine. Slične rezultate pokazalo je i savetovanje „Kultura i turizam – intersektorsko povezivanje i multidisciplinarno obrazovanje” održano u Sokobanji od 25. do 27. januara 2002. godine.

Debata 15. novembra 2002.

Projekat je započet debatom Pozicija muzeja u razvoju kulturnog turizma, održanom u Zavodu za proučavanje kulturnog razvitka. Moderator debate bila je Neda Jevremović, viši kustos Narodnog muzeja u Beogradu i vođa projektnog tima, a komoderator Jovo Anđić, turizmolog. Direktori i predstavnici muzeja i turističkih organizacija su tom prilikom ukazali na potrebu za edukacijom kadrova, a naročito u oblastima marketing menadžmenta i odnosa sa javnošću.

Nakon debate otpočelo je istraživanje čiji je cilj da ispita potrebu za doedukacijom kadrova svih muzeja i turističkih organizacija u Srbiji. Analiza rezultata upitnika ukazala je na njihovu naročitu potrebu za edukacijom iz oblasti PR-a, strateškog planiranja, fundraising-a i animacije.

Seminari 6-9. mart 2003.

Sledeću fazu u realizaciji ovog projekta predstavlja serija seminara od kojih su prva tri održana u Donjem Milanovcu.
Teme seminara:

* Uloga muzeja u razvoju kulturnog turizma – svetska iskustva i razvojne strategije (predavač: Jovan Despotović, pomoćnik ministra kulture Republike Srbije u sektoru zaštite spomenika kulture)
* Međunarodna saradnja podunavskih zemalja (predavač: Jelena Kondić, upravnik Arheološkog muzeja Đerdap u Kladovu)
* Muzejski fondovi kao deo turističke ponude (predavači: Borislav Šurdić, načelnik odeljenja za zaštitu kulturnih dobara u Ministarstvu kulture i javnog informisanja Republike Srbije i dr Vesna Đukić Dojčinović, docent Univerziteta umetnosti)
* Marketing kao deo inovativnih strategija muzeja (predavači: dr Milena Dragićević Šešić, rektor Univerziteta Umetnosti u Beogradu i Branislava Anđelković, direktor Muzeja savremene umetnosti u Beogradu)

Predavanja koja su se održavala u prepodnevnim časovima pratile su radionice u popodnevnim časovima. Teme radionica su bile:

* Strateško planiranje – medijator: Dragana Martinović, istraživač – saradnik Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka
* Found raising – medijatori: Maša Vukanović i Maja Todorović, istraživači Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka
* Marketing i odnosi sa javnošću – medijator: Jovo Anđić, turizmolog
* Animacija – medijator: dr Divna Vuksanović, docent Fakulteta dramskih umetnosti

Seminare je pohađalo 49 učesnika iz 22 grada u Srbiji (37 učesnika iz 33 muzeja i 11 učesnika iz osam turističkih organizacija, kao i jedan učesnik iz sektora za kulturu Skupštine opštine Niš). Seminari su se sastojali od predavanja i radionica koje su formirane na osnovu rezultata istraživanja. Tokom seminara rađena je i evaluacija čiji je cilj bio da se proceni uspešnost seminara u postizanju osnovnog cilja (ukazivanje na puteve razvoja kulturnog turizma – kroz povezivanje rada muzeja i turističkih organizacija), a posebno s aspekata sadržaja, praktične primenljivosti i organizacije seminara.

Seminari 8-10. maj 2003.

Preostala tri seminara održana su u Beogradu. Teme ovih seminara bile su:

* Kulturni turizam u velikim gradovima – mogućnosti regionalne saradnje (mr Radomir Stojanović, pomoćnik gradskog sekretara za privredu, sektor za turizam i mr Daniela Angelina Jelinčić, Institut za međunarodnu saradnju u Zagrebu)
* Ekonomija kulturnog turizma – kako uvećati sopstvene prihode muzeja i turističkih organizacija (predavači: dr Brankica Gagić, Ekonomski institut Deloite&Touche (fiskalna i poreska politika) i Dejan Veselinov, portparol Turističke organizacije Beograd)
* Uloga medija u razvoju kulturnog turizma (predavači: dr Ratko Božović, profesor Fakulteta političkih nauka i dr Divna Vuksanović, docent Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu)

Teme radionica bile su:

* Kako stvoriti jedinstven kulturno – turistički proizvod – Gordana Stojaković, turizmolog, Turističko – informativni centar Novi Sad
* Kako napraviti uspešnu medijsku prezentaciju – medijator: dr Divna Vuksanović, docent Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu
* Od lokalne do regionalne saradnje – medijator: Jovo Anđić, turizmolog

Seminari su se sastojali od predavanja i radionica. Radionice su formirane na osnovu rezultata evaluacije prethodnih seminara prema kojima teme treba da imaju izraženiju mogućnost praktične primenjivosti. Seminare je pohađalo 42 predstavnika muzeja, turističkih organizacija i zavoda za zaštitu spomenika kulture iz 22 grada u Srbiji. Tokom seminara takođe je rađena je i evaluacija.

Preuzmite: Reedukacija za kulturni turizam

Календар

Nema rezultata.

е-Култура

Часопис Култура

UNESCO фонд за културну разноликост

ГЕО СРБИЈА

Последње објаве