У раду је анализирана улога културе у доменима друштвене, националне и међународне безбедности и разматране су могућности за системску имплементацију безбедносних аспеката у област законодавства и јавних политика који се односе на културу, односно за систематски и плански приступ и конкретнију институционализацију односа између културе и безбедности. Овакав приступ може помоћи бољој међуресорној сарадњи, јачању улоге културе у целокупном државном систему, што може да има одраза и на њено буџетско финансирање, као и јачању система безбедности и системског и стратешког приступа државе како сопственом развоју тако и одговору на различите изазове, у чему култура треба да има значајну улогу.
Намера публикације је пре свега да доносиоцима одлука у области културе, културним делатницима и широј јавности скрене пажњу на важност односа културе и безбедности и да укаже на важност његовог систематског третмана и институционализације. Такође, било би пожељно да стручњаци и доносиоци одлука у сфери безбедности и одбране овим радом буду додатно инспирисани да у својим истраживањима и законским и планским документима дају још више простора култури.
Из рецензија:
„Ова публикација се може читати и као веома садржајан водич за развијање неке будуће националне стратегије која би укључила културу као кључни елемент одговора на националне и међународне изазове, претње и ризике. Публикација Култура и безбедност представља значајан стручни допринос у области културне политике и безбедности, који подстиче дубљу размену идеја о интеграцији културе у стратешке и безбедносне процесе, чиме директно указује и на неопходност њене систематске заштите и развоја.“
проф. др Владимир Ајзенхамер, Факултет безбедности, Универзитет у Београду
„Полазећи од идеје о потреби успостављања метасистема самоодбране националног културног идентитета и суверенитета који функционално прожима све системе повезане с културом и безбедношћу, с посебним задовољством препоручујем објављивање публикације др Владимира Коларића Култура и безбедност.“
проф. др Весна Ђукић, Факултет драмских уметности, Универзитет уметности у Београду
Публикацију у целости могуће је преузети ОВДЕ