Просветни радници. Културно образовање и културна партиципација

Актуелност теме сарадње установа културе и школа, била је полазна тачка истраживања Завода Просветни радници – културно образовање и културна партиципација. Истраживачи су пошли од претпоставке да уз родитеље и просветни радници своје културне преференције и праксе (оно што Бурдије класификује као отеловљени културни капитал) , преносе у процесу социјализације на своје ученике и тиме значајно доприносе обликовању културног капитала и модела понашања школске популације. Истраживачи су се фокусирали на два поља:

• Сарадњу основних школа и установа и удружења у култури из угла просветних радника
• Културне потребе и навике просветних радника

Анкетирање је обављено у 338 школа у административним центрима округа где је анкетирано 1.070 учитеља и наставника. Специфичност студије је сагледавање проблематике из угла просветних радника, односно сектора образовања. Као основни закључак анализе издвојио се став да је у овој области потребна одговорна и снажна стратегија умрежавања институција културе и образовних институција, као и пажљиво усклађивање школских програма и понуда институција културе.

Аутори: Богдана Опачић, Бојана Субашић, Маријана Миланков, Дејан Загорац, Јелена Ђорђевић

Преузмите публикацију

Календар

Нема резултата.

е-Култура

Часопис Култура

UNESCO фонд за културну разноликост

Књижевни конкурс НОВИЦА ТАДИЋ

ГЕО СРБИЈА

Последње објаве